Thursday 2 March 2017

TELOMERE DAN VIVIX

Apa itu telomere? Apa akan jadi kalau telomere memendek? Apa kaitan vivix dgn telomere?

Banyak pulak pertanyaan dan persoalan yang berlegar-legar kat kepala ni.

APA ITU TELOMERE?

Telomere adalah bahagian penting dalam sel-sel tubuh manusia yang amat memberi kesan kepada proses pemendekan sesuatu sel itu. Ia ibarat 'cap' atau tudung yang menjaga sel-sel DNA kita. Senang cakap macam ni lah. Korang cuba bayangkan tali kasut. Hujung tali kasut tu kan  ada macam cap yang nak halang supaya tali kasut tu dari jadi berpecah dan bercabang. Jadi, telomere ini seolah-olah cap di hujung tali kasut (sel DNA) yang nak jaga sel DNA kita dari rosak dengan cepat.

APA AKAN JADI KALAU TELEMORE MEMENDEK?

Telomere boleh memendek akibat penuaan dan serangan radikal bebas dan kemudiannya terus rosak dan sel akan mati. Apabila sel telah mati dan tiada sel baru yang terbina, kita akan mudah mendapat penyakit terutamanya yang berkaitan dengan penuaan dan serangan radikal bebas seperti serangan jantung, tekanan darah tinggi, kencing manis, KANSER dan banyak lagi penyakit kronik lain.

Jadi, apa kaitan Vivix Shaklee dengan telomere ni?
Pengamalan Vivix dalam jangka masa yang panjang, dapat memanjangkan lagi telomere kita. "Dalam satu ujian klinikal awal, pengguna vivix akan mengalami pemendekan telomere 40% lebih perlahan berbanding dengan mereka yang dalam kumpulan yang sihat dan tiada apa-apa penyakit."

Sebab tu kita amat disarankan minum VIVIX untuk bantu menjaga hujung sel. Kajian membuktikan keupayaan VIVIX memanjangkan telomeres. Hujung sel (caps/Telomere) yang panjang akan sentiasa menjaga sel dari rosak. Bila sel tak rosak atau mati, InsyaAllah badan terlindung dari penyakit-penyakit berbahaya dan kita dapat melalui proses penuaan yang sihat.

So, apa tunggu lagi. Jom jaga sel kita dgn mengamalkan Vivix.

Nak order, jangan lupa contact kak ja ye.

Sihat di dalam, cantik di luar.

 Hubungi kak ja untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia

Feiza Aziz
ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-617 5288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang

DISCLAIMER:


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 


No comments:

Post a Comment