Saturday 4 March 2017

VIVIX dan AWET MUDA

TEORI PENUAAN ITU BOLEH DILEWATKAN ADALAH BENAR

Hari ni kak ja nak ulang balik cerita tentang bagaimana TELOMERES yg merosak ni boleh menjadikan kita 'cepat tua'. Sebab apa? Sebab benda ni sangat penting untuk kita tahu, tapi ramai yg take for granted. https://www.facebook.com/images/emoji.php/v7/f8f/1/16/1f623.png

Bila kami share tentang kemampuan Vivix untuk menjadikan kita awet muda & lambat nampak tua ataupun mampu menjadikan pengamalnya 25 tahun lebih muda, ada yg ketawakan kami. Ada yang tak percaya. Ada yang cakap..ala..nak jual produk dia memang lah dia cakap camtu. Ada yg kata, "kalau camtu, saya ni baru 35 tahun kak, kalau ambil Vivix nanti jadi macam budak 10 tahun la".
ý  TAK! 25 tahun itu sebenarnya cuma satu 'jangkamasa perumpamaan'. Bila korang amalkan Vivix, korang TIDAK AKAN pun KEMBALI menjadi seperti 25 tahun yg lalu. Jika dulu anda tegap segak bergaya dan kini bertongkat di umur 70an, tidaklah anda boleh kembali tegap bergaya tanpa kedutan di wajah seperti sewaktu berusia 45 tahun. Tidak.

Habis tu, TIPU je la yg 25 tahun tu? Marketing gimmic je la? PUN BUKAN. Let me explain.

Pernah dengar tentang SEL dalam badan kita?
Pernah dengar tentang DNA & KROMOSOM?
Pernah dengar tentang TELOMERES?
Semua ni berkaitan dengan proses penuaan.

Tahu tak bahawa badan kita ni terbentuk dari beribu-ribu sel? Dan sel-sel ini berduplikasi (berpecah dengan ciri yg sama) setiap hari. Di tengah-tengah setiap sel ini terletaknya nukleus (induk) sel. Ibaratnya, bumi kita ni ada terasnya. Ataupun sebuah komputer itu, ada motherboardnya ataupun 'pusat operasi' yg memastikan komputer/laptop itu mampu berfungsi dengan baik.

Tahu tak korang di dalam setiap nukleus sel kita itu adanya DNA & kromosom? DNA adalah rantaian yg mengandungi kromosom-kromosom yg mendefinisikan karekter/ciri unik tentang kita. Setiap manusia mempunyai DNA yg berbeza. Kromosom inilah yga 'menyimpan data' tentang siapa diri kita. Inilah yg menjadikan kita unik berbanding manusia lain. Ibaratnya, kromosom adalah 'hard disk' di dalam komputer/laptop kita yg menyimpan segala softcopy, data & files kita.

So, apa pula itu TELOMERES? Telomeres adalah 'penutup' (cap) di setiap penghujung rantaian DNA yg mengandungi kromosom itu tadi. Apa jadi kalau penutup ni rosak? Ibarat pen dakwat basah yg hilang penutupnya. Apa jadi? Keringlah dakwat kan? Apa jadi kalau hard disk komputer/laptop rosak? Hilanglah segala data & files yg disimpan kan? So, begitulah pentingnya Telomeres ni.

Bagaimana Telomeres boleh rosak?
Secara semulajadinya,Telomeres akan memendek setiap kali sel berduplikasi. Maksudnya, kalau kita TAK BERBUAT APA-APA UNTUK MELINDUNGINYA atau kita melakukan perkara-perkara yg mempercepatkan kerosakan sel, maka Telomeres kita akan memendeklah setiap hari! Apa perkara-perkara yg boleh mempercepatkan Telomeres menjadi pendek?

ý    Stress
ý    Merokok
ý    Diet/pemakanan tak seimbang
ý    Jarang bersenam

Bagaimana nak memelihara kepanjangan & kesihatan Telomeres?

Elakkan stress.
Berhenti/elakkan merokok & mengambil alkohol.
Rajin bersenam secara berkala.
Mengamalkan pemakanan yg sihat & seimbang.
Mengambil supplemen tambahan bagi menampung keperluan nutrisi yg optimum oleh badan mengikut usia.

Apakah nutrisi TERBAIK yg boleh membantu memelihara kepanjangan Telomeres & sekaligus memelihara kesihatan sel?

ANTIOKSIDA - Vitamin A, C, D & E membantu menyahkan radikal bebas yg merosakkan sel & DNA. Antioksida juga membantu melambatkan pengumpulan protein AGE yg menyebabkan penuaan. Pengambilan asid folik & Omega-3 juga amat membantu dalam memelihara kesihatan sel, DNA, kromosom & Telomeres.

 VIVIX; dengan 4 bahan utamanya (anggur muscadine, purple carrot, Elderberry Eropah & polyganum caspidatum) adalah supplemen antioksida yg TERBAIK & paling lengkap di dunia. Ia terbukti melalui ujian klinikal & Landmark Study. Bukan sekadar omong kosong atau 'marketing gimmic' semata-mata.

So, nampak tak mengapa Vivix adalah supplemen TERBAIK untuk yg nak awet muda? 
https://www.facebook.com/images/emoji.php/v7/f57/1/16/1f609.png😉

Jangan lupa order Vivix dengan kak ja. Whatsapp kak ja segera.

SIHAT DI DALAM, CANTIK DI LUAR.

 Hubungi kak ja untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia

Feiza Aziz
ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-617 5288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang

DISCLAIMER:

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


*credit to IRDA BAY

No comments:

Post a Comment