Friday 10 March 2023

Set Puasa Shaklee

Pejam celik pejam celik, tak lama lagi kita dah nak sambut bulan Ramadhan. Kak ja rasa ada lebih kurang 14 hari lagi kita nak berpuasa.





Kalau cerita bab puasa ni, macam-macam karenah yang mak-mak terpaksa hadap. Terutamanya waktu bersahur. Mana taknya, dengan kelam kabutnya nak sediakan makanan untuk sahur, nak kejutkan suami dan anak-anak lagi. Belum lagi nak mengadap anak-anak yang liat nak bangun sahur. Kak ja sendiri tak terlepas dengan insiden yang adakalanya menguji kesabaran. 

Kalau nak tau, kak ja ni memang sejenis yang tak lalu nak jamah nasi semasa sahur. Lagi satu, pernah kak ja cuba sahur dengan nasi, belum tengahari perut dah rasa lapar. Pelik kan? Tapi itulah kenyataannya.

Tapi...sejak kak ja kenal Shaklee, kak ja rasa bersyukur dan beruntung sangat. Pagi-pagi dah tak perlu nak kelam kabut lagi. Suami kak ja memang dah ada makanannya sendiri. Tapi kak ja lebih suka bancuh ESP dan performance drink masa sahur. Lepastu makan lah kurma 3 biji. Settle sahur kak ja. 





Untuk anak kak ja pulak yang jenis tak suka makan sahur ni, kak ja bancuhkan mealshake je untuk dia. Dia minumlah mealshake dan makan kurma sambil pejam mata. Haha...

Esp dan cinch yang terdapat dalam set puasa Shaklee ni sangat-sangat membantu perut rasa kenyang dan bertenaga. Individu yang ada gastrik memang digalakkan sangat untuk ambil. 
Performance drink pula kurangkan rasa dahaga lebih-lebih pada cuaca yang sangat panas sekarang ni. Maklumlah, bila berpuasa memang kita susah sangat nak minum air yang cukup. Performance drink inilah yang bantu elakkan dehidrasi dalam badan.





Jadi, kak ja nak cadangkan pada korang yang memang susah nak bangun sahur, yang susah nak telan nasi awal pagi tu...ambillah Set Puasa Shaklee.

Best ke Set Puasa Shaklee ni?
Jawapannya memang BEST sangat. Kak ja memang dah terbiasa dengan set puasa Shaklee ni. Bersahur dan berbuka dengan set puasa Shaklee ni buatkan kita rasa lebih bertenaga sepanjang berpuasa.

Semasa berbuka pun, kak ja memang jarang sangat ambil nasi. Lebih suka shake cinch cafe latte, 3 biji kurma dan sedikit kuih. Lepastu bawa performance drink semasa solat terawih. Alhamdulillah. Tak rasa lapar. Tak mengantuk. 

Kena pulak kak ja dan suami memang berniaga sendiri. Dan masa kami memang banyak habis atas jalan sahaja ke sana sini. Dah tentunya kami perlukan tenaga lebih dan mudah rasa dahaga. Tapi, set puasa Shaklee ni banyak sangat bantu kak ja jalani ibadah puasa dengan selesa.

Jadi, kak ja cadangkan kepada korang yang belum pernah ambil set puasa Shaklee ni, WAJIB cuba.

Insyaallah, ibadah puasa kita lebih tenang dan lebih bertenaga.

Kak ja share kan juga testimoni Set Puasa Shaklee ni.


Hubungi kak ja untuk mendapatkan konsultasi tentang produk Shaklee dan set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia.



Feiza Aziz

ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-6175 288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang


DISCLAIMER:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit

 

No comments:

Post a Comment