Tuesday 26 July 2016

Karenah Customer Dalam Berniaga

#tsunamishaklee


Bila berbisnes ni, macam² karenah customer yang kita jumpa.

Tak kisahlah ko meniaga apa pun. Jual kuih tepi jalan pun, macam² ragam ko boleh tengok.Inikan lagi yang bisnes juta². Lagi besar ragamnya kot ðŸ˜„.

Dan selama hampir 2 tahun lebih serius buat bisnes shaklee ni, dah ramai customer yang kak ja jumpa. Baik secara online atau face to face.

Ada yang jenis tak kisah pada harga barang. Ada yang tak kisah bila kak ja kenakan delivery charge (keta kak ja bukan isi dengan air ujan ye). Ada yang tak kisah bila kak ja suggest macam² produk.

Tapi, kak ja kena banyakkan bersabar bila jumpa customer yang selalu mintak kurang, mintak harga ahli (walaupun ko bukan ahli), berkira walau 1 sen pun ðŸ˜£. Yang sibuk tanya harga produk berkali² tapi tak pernah belipun ada ðŸ˜‚.

Tapi, kak ja layankan je semua tu. Adat berbisnes lah katakan.

Tapi kan, ada sorang anak kak ja ni..senang sangat kak ja deal.

Mula² dia jadi customer kak ja. Beli set budget Kurus. Lepas tu beli pulak esp.Last² kak ja ajak dia join ahli. Setuju je dia. Takde cakap banyak. Petangnya beli pulak vitamin c & vitamin e.Eh..Senangnya deal dengan dia. Tak banyak karenah pun. Alhamdulillah, dapat customer yang dah jadi 'anak' kak ja sekarang.

Cuma, nasihat kak ja..kalau dapat customer yang cerewet macam mana pun, layanlah mereka dengan baik.

InsyaAllah, ada ganjarannya nanti.




Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang produk Shaklee dan set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia


Feiza Aziz
ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-617 5288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang

DISCLAIMER:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit

No comments:

Post a Comment