Tuesday 6 June 2017

Apa Itu Eczema Dan Cara Merawatnya Dengan Set Shaklee

Antara penyakit yang sinonim dengan kulit ialah Eczema. 

Penyakit kulit Eczema ni biasa dihidapi masyarakat hari ini, yang mana satu daripada lima orang akan mendapat penyakit kulit ini dan ada kalanya boleh menyebabkan kulit berair, berdarah, dan bernanah. 

Eczema boleh dihidapi oleh sesiapa sahaja. Samada lelaki, wanita, tua atau muda. Malah 15 hingga 20% kanak-kanak menghidapi Eczema.

Tapi, tak perlu gundah gulana. Sebab Shaklee pun ada menyediakan set untuk penyakit Eczema.
Sebelum tu kita kenal-kenal dulu apa dia penyakit Eczema ni.

APA ITU ECZEMA?


Eczema ialah sejenis penyakit atau masalah kulit yang biasa ditemui, di mana kulit menjadi tersangat gatal dan meruam. Dikatakan eczema dan kulit alergik adalah penyakit kulit warisan, dan sesetengah eczema disertai dengan masalah asthma.

Eczema biasanya terdapat di muka, tangan, lengan, lutut, peha, betis dan kaki serta di beberapa bahagian tubuh yang lain. Pada bayi, eczema selalu terdapat di muka dan bahagian badan yang lain dalam bentuk tompok-tompok merah.

Kawasan yang terkena eczema kelihatan sangat kering, menebal atau bersisik. Bagi mereka yang berkulit cerah atau putih, kawasan eczema ini pada mulanya kelihatan kemerah-merahan dan kemudiannya bertukar warna menjadi coklat terutamanya apabila ia selalu digaru dan terdedah kepada infeksi kuman.

PUNCA ECZEMA


Penyebab sebenar eczema tidak diketahui tetapi ia dikaitkan dengan tindakan overaktif (terlampau) sistem imuniti badan kepada sebarang benda atau keadaan yang menyebabkan eczema atau kulit gatal, seperti bersentuh dengan kain yang kasar yang menyebabkan kulit gatal, persekitaran yang terlalu panas atau terlalu sejuk, terdedah kepada beberapa produk kegunaan di rumah (i.e. sesetengah sabun membasuh kain atau pembersih rumah lain yang mengandungi bahan kimia yang kuat).


CARA MENCEGAH ECZEMA
  
·         -  Kutu hama atau habuk rumah (dust mites) dikatakan mencetuskan setengah kes eczema.
·         -   Elak menggunakan karpet.
·         -  Basuh pakaian, cadar, selimut, dan soft toy setiap minggu pada suhu yang tinggi (50ยบ C atau lebih)  dikatakan boleh membantu.
·          - Mengudarakan bilik anda sehari sekali dan vakum tilam seminggu sekali.
·          - Pastikan anda berada di persekitaran yang nyaman dan tidak kering, kerana bilik yang panas boleh    membuat eczema lebih teruk
·          - Pakaian jenis kain benang (cotton) boleh membantu, tetapi wul dan benang sintetik boleh membuat  keadaan lebih teruk.
·          - Pastikan kuku pendek untuk mengelak iritasi kulit akibat menggaru terutamanya bayi.
·          - Sarungkan sarung tangan bagi anak yang kecil.
·          - Elakkan apa juga yang boleh ‘trigger eczema’. Seperti makanan atau bahan kimia atau bahan  sintetik.

Produk Shaklee Sebagai Rawatan Alternatif Untuk Mengatasi Eczema

Produk Shaklee membantu memperkuatkan sistem dalaman penghidap eczema, seterusnya membantu mencegah eczema kronik. Bahan semulajadi dalam Produk Shaklee dapat mengawal kegatalan dan keradangan. Juga merawat luka-luka disebabkan eczema.

Meal Shakes dan ESP



Baik untuk pemulihan luka dan proses penggantian sel baru yang lebih sihat. Sel badan yang sihat memudahkan penyerapan nutrien dalam badan seterusnya memulihkan luka eczema dengan cepat.

Omega Guard Shaklee


Bersifat semulajadi anti radang, memperbaiki simptom alergi kulit. Juga memulihkan dan mengawal eczema dari dari dalam, dengan mengintergrasi sistem imunisasi. Pengambilan yang konsisten akan elakkan eczema dari menyerang.

NutriFeron  


Pengambilan NutriFeron Shaklee setiap hari dapat meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi tubuh badan, yang merupakan pengaktif kritikal sistem imunisasi badan.

Basic H

Basic H2 Shaklee sangat sesuai untuk digunakan bagi mereka yang alah kepada sabun yang mempunyai bahan kimia. Campuran 5 titis Basic H2 ke dalam baldi mandian sudah mencukupi untuk mengering dan merawat eczema.
*tidak sesuai untuk pesakit eczema kering kerana boleh menyebabkan kulit bertambah kering dan bersisik.


Herbal Blend Cream


Bagus disapu kepada kulit yang ada eczema untuk kurangkn rasa gatal dan pedih.

Bagaimana nak dapatkan Set Eczema Shaklee? 

Hubungi kak ja untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada kak ja. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia

Feiza Aziz
ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-617 5288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang

DISCLAIMER:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit

No comments:

Post a Comment