Saturday 18 February 2017

KENAPA WAJIB KONSISTEN MAKAN SHAKLEE?



Shaklee adalah suplemen yang terdiri dari zat2 nutrien yg sepatutnya kita boleh dapat dari makanan kita. Tapi sayang sangat sebab zat makanan kita makin hari makin berkurangan. Dari satu Landmark Study yang dijalankan oleh University of Texas yg diterbitkan pada tahun 2004 membuktikan bahawa zat2 daripada buah dan sayur semakin berkurangan.

Sudahlah zat asalnya sudah kurang, bila dipetik dan disimpan ia semakin kurang, apa lagi bila dimasak. Akhirnya, apa yang tinggal kalau bukan hampas?

Apabila tubuh badan kurang nutrisi, kita mungkin nampak sihat tapi badan tak tahan (kurang daya tahan melawan penyakit). Jadi kita mudah diserang sakit, elergik, stress, asyik down, dan sebagainya.

Jadi kat sini peranan Shaklee untuk menenuhi lopong2 nutrisi tadi, dengan syarat:-
1. Makan mesti jaga. 
2. Mesti bersenam & aktiviti fizikal
3. Hubungan dgn Tuhan

Shaklee tidak dicipta dari bahan-bahan yang diwujudkan di lab. Sebaliknya ia berasaskan bahan-bahan semulajadi dari alam. Ia membawa enerji alam ke dalam diri kita. Bezanya Shaklee dengan sayur ialah Shaklee terdiri dari nutrien yang pekat dan padat untuk keperluan tubuh (tapi still wajib makan sayur ye!).

Jadi bila kita makan Shaklee, fikirkanlah ia adalah buah dan sayur2 yang telah dipermudahkan bentuknya untuk ditelan. Kalau tidak, sanggupkah kita makan 9 mangkuk sayur untuk makan tengahari? Itu belum lagi 7 biji oren, 5 ekor ikan dan sebagainya. Of course kita pun tak mampu nak makan banyak sangat.

Oleh itu kita makan secukupnya sekadar kenyang, dan kita topup nutrisi dgn Shaklee. Kembalikan segalanya pada Allah, atas usaha kita jaga kesihatan mudah-mudahan kita makin sihat, kuat dan cantik.

Bagi korang yang belum lagi try supplement Shaklee, boleh contact kak ja. InsyaAllah, kak ja cuba cadangkan yang terbaik untuk kesihatan korang.

Hubungi kak ja untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia

Feiza Aziz
ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-617 5288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang

DISCLAIMER:

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 


No comments:

Post a Comment