Monday 1 April 2019

CARA CEGAH OSTEOPOROSIS


Dianggarkan 40% wanita Malaysia yang berusia 30 tahun ke atas berisiko untuk menghidap Osteoporosis.
Ini kerana kebanyakan wanita Malaysia mendapat kurang daripada 50% jumlah kalsium yang disarankan untuk kesihatan tulang.


Osteoporosis adalah sejenis penyakit tulang yang disebabkan pengurangan ketumpatan mineral tulang. Keadaan ini akan menyebabkan tulang menjadi lemah, rapuh dan mudah pecah.

Sebab utama Osteoporosis ialah kerana kekurangan kalsium. Tulang yang mengalami masalah Osteoporosis akan lebih mudah patah. Masalah Osteoporosis ini biasanya tiada simptom kesakitan sehinggalah berlakunya keretakan atau kecederaan.

Selain dari patah biasanya penghidap Osteoporosis dikesan dengan ciri bongkok


Semakin kita meningkat usia, semakin tinggilah risiko kita untuk menghidap Osteoporosis kerana kesihatan tulang manusia merosot secara berperingkat dan beransur-ansur dari usia 30an.

Namun, ianya belum terlambat untuk mula menjaga kesihatan tulang anda. Oleh itu kaedah pencegahan adalah cara paling baik bagi menangani masalah ini.

BAGAIMANA OSTEMATRIX SHAKLEE DAPAT MEMBANTU?

Ostematrix Shaklee diformulasi khas dengan campuran 7 nutrien penting termasuk kalsium, vitamin D, magnesium, zink, kuprum, mangan, dan boron untuk membantu membina ketumpatan tulang. Ia merupakan kaplet bersaiz kecil dan mudah ditelan.




KALSIUM - bahan asas untuk membina tulang 
MAGNESIUM - membantu menghantar kalsium kepada tulang
BORON - membantu metabolisme tulang
VITAMIN D - merangsang penyerapan kalsium
KUPRUM, ZINK, MANGAN - mengaktifkan enzim yang membantu meningkatkan kepadatan tulang.
Pengambilan hanya dua kaplet OsteMatrix® menunjukkan peningkatan dalam paras kalsium darah yang signifikan, diukur dalam tempoh 12-jam. Kalsium perlu diserap terlebih dahulu supaya badan boleh menggunakannya untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat.

Dapatkan produk Shaklee dengan harga murah sekarang bila DAFTAR AHLI




Hubungi kak ja untuk mendapatkan konsultasi tentang produk Shaklee dan set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia.


Feiza Aziz

ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-6175 288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang


DISCLAIMER:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit




No comments:

Post a Comment