Saturday 7 July 2018

Cara Rawat HFMD Dengan Mudah


Assalamualaikum.


Harini kak ja nak share sikit lah pengalaman kak ja menjaga anak yang dijangkiti penyakit HFMD. Ni memang cara yang paling mudah nak rawat HFMD.

Mulanya kak ja memang tak sedar pun yang Maira (5 tahun) boleh terkena penyakit ni. Antara tanda-tanda awalnya, Maira mula demam (27/6). Tapi demamnya tak berapa tinggi dan on off. Jadi, esok harinya (28/6)  kak ja dah suruh dia bersekolah macam biasa.



Balik sekolah, dia tunjuk tapak kakinya yang merah-merah, kak ja sangkakan dia kena gigit nyamuk atau chicken pox. Tapi check kat tapak tangan dan seluruh badan, takde pulak bintik-bintik merah tu. Tapi dia mengadu sakit kepala, sakit perut dan sakit dalam mulut.


Bintik-bintik di kaki


Ada sehari tu Maira muntah sampai 3 kali. Tapi dia OK je. Tak lemah pun. Cuma kak ja risau bila dia mengadu sakit kepala. Terdetik juga dalam hati, apa pulak penyakit dia ni sampai sakit kepala. Time ni, kak ja sapukan je baby oil Shaklee kat perut dan kepala Maira. Alhamdulillah, dia rasa lega sikit.



Sabtu (30/6) kitorang ada jemputan kahwin kat Pagoh. Boleh sempat lagi pegi jemputan tu. Haha..Lagipun Maira nampak sihat je. Tak mengadu sakit pun. Ha..masa tu lah baru kak ja tau yang Maira kena HFMD. Itupun sebab anak buah husband yang bagitau. Sebab anak-anak dia semua kena. La…rupa-rupanya Maira ‘dapat’ penyakit tu masa balik kenduri kahwin kat Palong. Huhuhu…Terus hilang ceria haritu. Sikit-sikit kak ja check seluruh badan Maira. Risau cepat melaratnya.

Balik rumah, kak ja sapukan Maira dengan Herbal Blend Cream. Nasib baik Chew C masih ada stok kat rumah. So, bagi dia 2 biji sehari. Mandikan Maira dengan air campuran Basic H. Alhamdulillah, bintik-bintik tu tak naik banyak kat badan Maira. Cuma ulser kat tekak dia je yang lambat sikit nak baik. Pegi klinik untuk dapatkan MC. Nah..duduk lah bertapa kat rumah seminggu.

Surat MC

Basic H & Herbal Blend Cream

Chewable Vita C Plus


Syukur sangat2. Jumaat (6/7) Maira dah pegi sekolah. Tak sabar nak jumpa kawan-kawan. Boring duduk rumah katanya.

Jadi,  bagi ibubapa yang ada bayi dan anak kecil bersiap sedialah dengan set HFMD Shaklee ini di rumah anda ye. Bagus untuk mencegah dan juga digunakan utk merawat bayi dan anak anda dengan cepat secara semulajadi dan selamat.




Hubungi kak ja untuk mendapatkan konsultasi tentang produk Shaklee dan set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia





Feiza Aziz

ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-617 5288

COD : Port Dickson,Seremban,Senawang



No comments:

Post a Comment