Tuesday 15 May 2018

Cara Rawat Asma/Semput/Lelah





Asma adalah sejenis penyakit kronik yang diakibatkan oleh radang saluran pernafasan iaitu keadaan di mana saluran pernafasan menjadi sempit secara tiba-tiba yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana saluran pernafasan tersebut amat sensitif kepada bahan-bahan alahan tertentu.

Setiap pesakit Asma mempunyai penyebab alahan yang mungkin berbeza dengan pesakit asma yang lain. Antara faktor-faktor penyebab ialah :


·         Bulu Binatang
·         Debu atau habuk
·         Perubahan cuaca
·         Senaman berlebihan
·         Merokok dan asap rokok
·         Debunga
·         Jangkitan saluran pernafasan
·         Makanan / Buah-buahan tertentu
·         Tekanan perasaan
·         Alat solek dan kelengkapan dandanan diri
·         Ubat tertentu

Gejala-gejala penyakit Asma
·         Batuk (terutama pada waktu malam atau ketika cuaca sejuk)
·         Susah bernafas (sesak nafas)
·         Nafas berbunyi (wheezing)
·         Rasa ketegangan di dada
·         Pernafasan

Bagaimana Set Asma Shaklee bantu
merawat asma anda?

Omega Guard


Mengandungi sumber penting untuk asid lemak penting untuk menghasilkan anti keradangan (inflammasi)

Bcompleks


Penting  kerana mengandungi vitamin B5 (asid pantothenic) yang bertindak sebagai vitamin anti-stress

Suatained Release Vita C Plus



Pengambilan vitamin c yang dicadangkan adalah 1000-2000mg sehari. Ada 2 sebab mengapa vitamin C mampu membantu asma iaitu :
i. Vitamin c mampu untuk mengurangkan penghasilan histamine iaitu mengurangkan serangan asma,
ii. Antioksida yang terdapat dalam vitamin C mampu untuk menjaga saluran pernafasan dan paru-paru daripada radikal bebas yang terhasil daripada udara yang disedut daripada pencemaran udara. 

Ostematrix


Ostematrix Shaklee ada kalsium, magnesium dan vitamin D. Dicadangkan sehari magnesium diambil sebanyak 1000mg. Ramai pakar nutrisi mencadangkan bahawa pengambilan extra vitamin mampu untuk mengurangkan tahap asma yang kronik. 

Magnesium sangat diperlukan oleh otot-otot yamg berasa di sepanjang saluran ke paru-paru. Kerana ia bertindak sebagai melegakan ataupun untuk bagi relaks pada otot-otot tersebut. So boleh bernafas dengan lebih lancar dan tenang bagi pengidap asma.

Alfalfa Complex


Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri. Ia kaya dengan sumber klorofil dan dapat membantu mengurangkan keradangan terutamanya akibat daripada ekzema, resdung (sinus), alergi (allergy), gegata (hives). Walaubagaimanapun pesakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.


  
Walaupun anda adalah pengidap asma yang teruk dan memang menyukarkan pengerakan ke sana sini, namun masih ada cara untuk membantu anda mengurangkan tahap kronik anda. Sekurang-kurang mampu membantu sedikit sebanyak untuk mengurangkan jika diambil secara konsisten.

Hubungi kak ja untuk mendapatkan konsultasi tentang produk Shaklee dan set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia





Feiza Aziz

ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-617 5288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang




DISCLAIMER:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mengubati, atau mencegah sebarang penyakit




No comments:

Post a Comment