Saturday 4 July 2015

Zink - Kepentingannya dalam diet harian anda


Apakah zink? Zink adalah mineral penting yang terdapat pada hampir setiap sel. Zink juga berguna untuk pertumbuhan tubuh yang normal dan perkembangan manusia mulai dari masa kehamilan, anak-anak dan dewasa.

Zink juga boleh diperolehi dari sumber makanan lain seperti:
◦Hati 
◦Daging 
◦Ayam/itik 
◦Makanan laut seperti tiram  
◦Kekacang 
◦Bijiran penuh

Sebenarnya tidak ramai yang tahu akan kelebihan dan kebaikan Zink. Jadi harini saya akan terangkan kebaikan dan kepentingannya dalam diet harian kita.

1) MENINGKATKAN SISTEM IMUN – membantu pengeluaran kelenjar thymus yang mengeluarkan T-cells untuk menentang cancer dan menghalang jangkitan penyakit.
2) DIABETES – membantu pengeluaran insulin dan mengekalkan fungsi insulin.
3) KANSER PROSTAT – pengambilan zink dapat mengurangkan pembengkakan prostat sebanyak 70%.
4) OVULASI WANITA – wanita memerlukan zink untuk ovulasi. Zink juga membantu pengucupan uterus membantu mengembalikan daya ketahanannya.
5) MEMPERBAIKI RADANG KULIT – Pengambilan zink dapat memperbaiki radang kulit seperti  jerawat.
6) JERAWAT – Zink bertindak dengan mengawal selia jumpah testosteron dalam badan yang memainkan peranan dominan dalam menyebabkan jerawat. Zink juga menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat.
7) KELESUAN KRONIK - Orang yang mengalami keletihan yang kronik dicadangkan untuk mengambil minyak ikan, kerana ia kaya dengan zink. Para doktor tidak mencadangkan ubat-ubatan lain yang diperlukan untuk menyembuhkan keletihan yang kronik kecuali pengambilan minyak ikan yang kaya dengan kandungan zink.
8) MENGEKALKAN DERIA BAU – Mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif
9) KEMAMPUAN SEKS LELAKI – zink yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga dan meninggikan kiraan sperma
10) RAMBUT GUGUR / BOTAK – zink mengaktifkan 200 jenis enzim dan meransang regenerasi sel. Ini dapat memelihara pertumbuhan dan perkembangan sel
11) MEMBENTUK KOLAGEN – Zink membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kuku, kulit dan organ.
12) PENYEMBUKAN LUKA YANG CEPAT – zink mempercepatkan pemulihan luka luar dan dalam dan memperbaiki alergy
13) Rabun malam - Pengambilan kira-kira 150-450 mg Zinc akan memperbaiki penglihatan. Jadi, adalah sentiasa dicadangkan untuk mengambil makanan seperti daging lembu, kambing, tiram, ketam kerana ia kaya dengan kandungan zinc dan akan memperbaiki penglihatan mata

ZINK ADALAH SUATU KHAZANAH LELAKI
Zink di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Zink memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Definisi yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikal, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra-matang dan gugur rambut.

Nutrition Fact: Sebiji Zinc Shaklee membekalkan 15mg (100%) keperluan harian dan 115mg Calcium (12% daripada keperluan harian)

Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia

Feiza Aziz
ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-617 5288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment