Monday 13 July 2015

Phytocol-ST - turunkan paras kolestrol secara semulajadi

Menurut kajian, lebih 6 juta rakyat Malaysia mengalami masalah kolesterol tidak sihat yang tinggi dalam darah. Mungkin kita salah seorang daripadanya?
Berapakah sebenarnya jumlah kolestrol yang diperlukan dalam badan kita?
Pengambilan kolestrol untuk individu yang sihat ialah 300 mg sehari. Tapi, anda pasti ke yang anda tidak ambil lebih daripada itu? Dengan pelbagai hidangan makanan yang enak, tentunya kita tidak mampu menahan selera makan kan? Lebih2 lagi nak raya ni. Semua kita makan. Rugi tau kalau tak makan…hehehe
Oleh itu, Shaklee telah menghasilkan satu produk yang sangat berkesan untuk mengatasi masalah kolestrol tinggi..iaitu Phytocol-ST

Apa itu Phytocol-ST?

Ianya adalah formula proprietari yang membekalkan 2,000mg Fitosterol setiap hari. Untuk memperolehi 2000mg Fitosterol, kita kena makan 200 biji lobak merah, 70 keping roti gandum dan 425 biji tomato setiap hari…lagi mahal dan tak praktikal kan…

Apa itu Fitosterol?

Fitosterol dirujuk sebagai sterol dan stanol tumbuhan yang ditemui dalam membrane sel tumbuh-tumbuhan. Ia juga boleh ditemui dalam kuantiti yang kecil dalam pelbagai tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin.
Dianggarkan 200-400 mg sterol tumbuhan dan lebih kurang 50g stanol tumbuhan kita makan setiap hari.

Apa itu kolestrol?

Kolesterol adalah zat (sterol) seperti lemak dalam darah. Kolesterol dihasilkan daripada makanan dan ia juga dihasilkan oleh  tubuh kita.

Kolesterol memiliki beberapa penggunaan yang baik. Ia membantu menghasilkan sel-sel baru dan beberapa hormon. Namun jika berlebihan  dalam darah akan menyebabkan masalah serius. 

Ada 2 jenis kolestrol dalam badan : 

Kolesterol LDL dan kolesterol HDL. 
HDL merupakan kolestrol baik dan LDL merupakan kolestrol jahat. Apabila paras kolestrol jahat terlalu tinggi, maka ia adalah musuh kita..
-   LDL juga disebut "kolestrol jahat" :  Menyumbat arteri, meningkatkan risiko serangan jantung dan strok. -  HDL adalah "kolestrol baik." Kolesterol jenis ini mengikat kolesterol jahat dan membawanya ke hati, di mana ia disaring keluar dari tubuh.
-  Triglycerides bukanlah kolesterol tetapi jenis lain dari lemak yang mengapung didalam darah. Hampir sama seperti kolesterol jahat, memiliki tingkat triglycerides yang tinggi dapat meningkatkan risiko penyakit kardiovaskular. 

Anda yang mengalami simptom2 di bawah, berkemungkinan besar mengalami masalah kolestrol tinggi.
• Masalah Pernafasan
• Sakit dada
• Pening
• Denyutan jantung yang tidak tetap
• Loya dan muntah-muntah
• Kebimbangan melampau
• Pedih ulu hati atau ketidakhadaman yang kerap
• Berpeluh dingin
Jadi, rawatlah ia sebelum parah.

Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia

Feiza Aziz
ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-617 5288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 




No comments:

Post a Comment