Thursday 8 January 2015

Carotomax






Apa itu Carotomax?

Setiap dari kita mesti mahukan mata kita sentiasa sihat walaupun kadangkala kita lupa untuk menjaga mata dengan baik sebenarnya. Bagi yang mengalami masalah mata silau, rabun dekat dan jauh serta masalah katarak,glaucoma, gegelung mata hitam, mata kering dan sebagainya, pasti tercari-cari apakah supplemen ataupun vitamin yang sesuai untuk mata anda.

Terdiri daripada Enam Karotenoid Terbaik.CAROTOMAX® merupakan campuran luarbiasa yang menggabungkan alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin yang memberikan faedah karotenoid yang lengkap.  Bahkan, anda tidak akan dapat ketulenan dan keberkesanan karotenoid daripada makanan itu sahaja. CAROTOMAX® menawarkan karotenoid semulajadi yang berasal daripada buah-buahan pokok kelapa sawit dan alga dunaliellasalina untuk:
•     Memelihara kesihatan yang baik.
 •    Membantu mengekalkan tumbesaran, penglihatan dan  pertumbuhan tisu.
 •    Membantu dalam memelihara kesihatan kulit dan selaput  lendir.

Secara umumnya Carotomax boleh membantu: kesihatan retina mata - mengurangkan rabun. Jika diamalkan secara konsisten, rabun akan terus pulih! Insyallah kesihatan tulang kesihatan tisu kulit pembentukan sel darah putih & sel darah merah pembentukan membran mukus mengekalkan sistem imunisasi badan yg sihat Kehadiran Vitamin A dapat membantu kesihatan tisu kulit & pembentukan membran mukus badan (kedua-duanya merupakan lapisan awal pertahanan badan daripada jangkitan penyakit) & juga pembentukan sel darah putih atas tujuan yg sama.

Antara Manfaat Utama Carotomax Shaklee:

* Mempertingkatkan Penglihatan 
- Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti  rabun malam, rabun dekat, mata kering, kelesuan mata, katarak, dan gegelung hitam di mata.

* Meredakan Penyakit Kulit - Pengambilan yang berterusan akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne, ulser kulit.
 
* Melawan Kanser dan Oksidasi- Pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

* Menghalang Infeksi - Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru : batuk, hepatitis, asthma, flu dan selesema.


 Mengapa Carotomax dari Shaklee berbeza dengan supplement lain?


*  CarotoMax mengandungi 6 variasi karotena, yang diekstrak daripadai rangkaian sayur-sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit, dan lain-lain.

*  CarotoMax membekalkan lebih dari 13 mg (21, 500 IU) karotenoid berfaedah ini. Berbanding dengan pengambilan purata karotenoid lutein, likopena, dan beta korena yang hanya mengandungi 8 mg.

*  Mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk mata sihat, kulit dan membran mukosa.

Apa itu glaucoma?

Glaucoma merupakan sejenis penyakit saraf mata., iaitu saraf optic “optic nerve”. Optic nerve secara semulajadinya akan menerima impuls daripada cahaya di retina dan akan menghantar impuls tersebut ke bahagian otak yang membolehkan kita sebagai manusia dapat melihat objek tersebut.

Glaucoma dicirikan sebagai penyakit saraf optic yang biasanya dimulai dengan symptom kehilangan daya penglihatan pada bahagian peripheral. Jika ianya tidak dirawat, glaucoma boleh menyebabkan kesan yang lebih serius termasuk kehilangan deria penglihatan keseluruhannya.

Apa punca-puncanya?

Glaucoma boleh disebabkan oleh beberapa sebab. Antara yang paling kerap ialah meningkatnya tekanan (pressure) di dalam mata yang seterusnya merosakkan saraf mata (optic nerve).Seperti yang telah dibincangkan sebelum ini, optic nerve merupakan saraf utama bagi mata untuk penglihatan. Bentuk bulat bebola mata berjaya dikekalkan dengan wujudnya tekanan yang di dalam bebola mata, di mana nilai normalnya ialah antara 8mm sehingga 22mm of mercury. Apabila tekanan berada pada nilai yang terlalu rendah, bebola mata akan menjadi lebih lembut, manakala peningkatan tekanan di dalam mata akan menyebabkan ianya lebih keras. Optic nerve merupakan bahagian di dalam mata yang paling mudah untuk rosak disebabkan oleh peningkatan tekanan ini.
Terdapat beberapa golongan dan individu yang mempunyai risiko untuk menghidap glaucoma, antaranya ialah :

1. Faktor keturunan
2. Usia lebih 45 tahun
3. Kencing manis (diabetes)
4. Pernah mengalami kecederaan di dalam mata
5. Penggunaan ubat cortisone (steroid)

Ahli nutrisi telah mencadangkan bahawa pengambilan 5 - 9 hidangan sayuran dan buahan untuk kita mengekalkan konsentrasi beta karotena di dalam darah. Justeru, dapat memelihara kesihatan penglihatan kita, kesihatan kulit dan juga dapat mencegah dari kanser. 

Bahan-bahan yang digunakan dalam Carotomax Shaklee adalah dari SUMBER SEMULAJADI..
Jadi, ia SELAMAT digunakan dan InsyaAllah dengan penggunaan yang konsisten dapat mengurangkan masalah mata anda.


Saya merupakan pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia. Hubungi saya untuk mendapatkan set yang paling tepat dan konsultansi percuma.


Feiza Aziz

ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-617 5288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 

No comments:

Post a Comment