Thursday 23 February 2017

SET JERAGAT SHAKLEE



Kehadiran jeragat pasti mencacatkan penampilan seseorang wanita. Korang mesti tak suka sekiranya masalah jeragat ini sentiasa berulang-ulang kan.
Selalunya mereka yang mengalami masalah jeragat, terpaksa mengenakan mekap tebal untuk menutup kesan tompokan berwarna coklat sama ada coklat gelap atau coklat yang pudar. Untuk wajah bebas jeragat tanpa perlu bermekap, kak ja syorkan agar korang cuba set jeragat Shaklee ni. InsyaAllah. Ianya boleh bantu untuk menyelesaikan masalah kulit korang supaya tidak menjadi semakin teruk.


·         Nutriwhite Ultimate Protection Whitening Lotion SPF 15 
 untuk lindungi kulit dari sinar uv waktu siang hari.

·         Nutriwhite Spot Whitening Treatment 
untuk kurangkan dan memudarkan warna coklat jeragat.
·         Collagen Powder 
kolagen adalah tisu penyambung yang membantu mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit. Semakin umur meningkat semakin badan kekurangan kolagen sekaligus memberi peluang terjadinya jeragat, Pengambilan kolagen yang konsisten dapat menghalang kejadian jeragat.



·         Vitamin E 
Vitamin E terkenal dalam berfungsi merawat pelbagai masalah kulit. Kandungan antioksidan yang tinggi adalah kunci untuk menghilangkan jeragat di wajah. Mengambil 1 softgel vitamin E setiap hari mampu menghilangkan jeragat di wajah dan melambatkan penuaan. Selain itu, cara lain menggunakan vitamin E Shaklee untuk menghilangkan jeragat adalah dengan memecahkan softgel dan sapukan pada kawasan wajah yang berjeragat. Kaedah ini akan mempercepatkan proses menghilangkan jeragat di wajah di mana sel kulit yang rosak akan diganti dengan sel baru.

·         Sustained Release Vita C Plus 
Vitamin C Shaklee didatangkan dalam bentuk sustained release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet bagi membolehkan vitamin C sentiasa berada dalam badan kita. Vitamin C sekiranya diambil secara berterusan terbukti akan mencerahkan kulit, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan jeragat. Kulit akan menjadi semakin cerah dan jeragat akan semakin memudar dan hilang.
·         GLA Complex 
 Jeragat berlaku kerana terdapat masalah pada hormon. Oleh itu, pengambilan Gamma Lenolenic Acid (GLA) adalah amat penting. GLA Complex Shaklee mengandungi 2 kali ganda lebih GLA berbanding jenama lain di pasaran. Untuk menghilangkan jeragat, GLA Complex akan mengawal paras hormon estrogen & testosteron. Apabila hormon sudah stabil, masalah jerawat yang menjadi punca utama jeragat akan dapat diatasi.


·          ESP (Soy Protein) 
ESP penting dalam penghasilan sel baru dan mengurangkan kesan kulit mati. Kandungan protein yang cukup dalam sel kulit juga mampu menghalang tompokan pigmentasi sekaligus menyebabkan terjadinya jeragat.


Jangan biarkan masalah kulit berjeragat korang semakin bertambah teruk sehingga boleh menyebabkan korang merasa rendah diri dan hilang keyakinan untuk berdepan dengan orang lain. Nak dapatkan set jeragat Shaklee, boleh hubungi kak ja.  

Sihat di dalam, cantik di luar.

 Hubungi kak ja untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada kak ja. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia

Feiza Aziz
ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-617 5288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang






Tuesday 21 February 2017

KETAHUI PUNCA JERAGAT

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Seperti juga jerawat, jeragat antara masalah yang mengganggu dan meresahkan kaum wanita. Ini kerana kedua-dua masalah ini sangat-sangat mengganggu penampilan mereka.

Punca Terjadinya Jeragat


Penyebab utamanya masih belum dapat dipastikan sehingga kini, namun pakar kulit berpendapat bahawa kehadiran jeragat ini disebabkan oleh beberapa faktor seperti berikut:

1. Sinaran matahari
Ultraviolet (UV) daripada matahari boleh merangsang tahap melanoctes. Malah, jeragat yang pudar boleh kembali dengan hanya sedikit pendedahan pada matahari.






2. Kehamilan
Kebiasaannya wanita hamil akan mengalami banyak masalah kulit. Ini memang disebabkan oleh keadaan hormon yang tidak menentu. Oleh itu, ibu mengandung disarankan untk mengambil nutrisi yang cukup untuk memastikan kulit sentiasa sihat. Masalah yang biasa ialah kegatalan, kulit pecah, jerawat, ekzema dan jeragat.Pada sesetengah ibu, jeragat akan pudar dan hilang selepas bersalin. Tetapi ramai juga yang mengalami jeragat yang berterusan.

3. Ubat- ubatan
Pengambilan beberapa jenis ubat yang memberi ‘side effect’ pada keupayaan kulit untuk merawat dan menghasilkan jeragat baru dengan aktif. Ini punca jeragat yang jarang kita sedar.

4. Kosmetik
Produk penjagaan kulit dan alat make-up yang mengandungi bahan kimia berbahaya boleh merangsang kulit dan memburukkan lagi jeragat di muka. Selain itu, penggunaan barangan make-up yang tidak berkualiti dan bermutu rendah juga dikatakan menyumbang kepada masalah jeragat.


5. Keturunan
Akibat daripada genetik.


Namun begitu, terdapat beberapa cara untuk merawat jeragat. Antaranya :

ü  Biasakan diri menggunakan krimSPF sebelum keluar rumah untuk lindungi kulit dari sinar UV.
ü  Gunakan produk dan alatan make-up yang bermutu dan lakukan urutan muka yang boleh melancarkan peredaran darah.
ü  Elakkan penggunaan skincare yang mengandungi hidrokinon, jangan mengunakan produk pengelupasan dan pemutihan kulit muka kerana ianya akan menghakiskan kulit dan menyebabkan kulit makin menipis dan jadi lebih sensitif.
ü  Kecantikan bermula dari dalam, amalkan pemakanan sihat, tinggi antioksidan dan memenuhi diet makanan yang baik seperti viamin, mineral dan protein. Elak makanan berminyak, kolesterol tinggi dan garam berlebihan.
ü  Amalkan minum air masak secukupnya dalam sehari.

Namun begitu, terdapat juga produk Shaklee yang khusus untuk masalah jeragat.

InsyaAllah, kak ja akan kongsikan dalam entri yang seterusnya ye.

Salam tulus penuh kasih sayang,


Feiza Aziz
Pengedar Shaklee Seremban, Senawang & Seluruh Malaysia

Monday 20 February 2017

BAHAYA CYST PADA WANITA


Apa itu cyst?

Cyst merupakan kantung yang tertutup, yang mempunyai selaput tersendiri dan terasing dari bahagian tisu yang berhampiran. Ia mungkin mengandungi udara, cecair, atau bahan separa pepejal. Setelah terbentuk, cyst boleh hilang dengan sendiri atau mungkin perlu dibuang melalui pembedahan.


TANDA-TANDA DAN GEJALA


·                     Terasa sesak atau bengkak dalam abdomen
·                     Berat badan bertambah.
·                     Sakit yang tidak menyucuk dan berlaku berterusan sama ada di sebelah atau di kedua-dua belah pelvis.
·                     Kesakitan semasa melakukan hubungan kelamin.
·                     Haid tertunda, tidak teratur atau sakit.
·                     Semakin banyak timbulnya bulu roma di muka.

Cyst ada pelbagai jenis dan boleh berlaku di mana-mana bahagina tubuh manusia. Tapi yang paling kerap berlaku pada wanita ialah Ovarian Cyst atau Sista Ovari. Dikatakan 3 dari 10 orang wanita dewasa menghadapi masalah ini.

JENIS-JENIS CYST

1. Endometriosis
➡ Terjadi bila tisu endometriosis melekat pada ovari dan memerangkap darah haid yang keluar setiap bulan. Lama-kelaman ia akan membentuk cyst pada ovari dan menyebabkan sakit setiap kali datang haid dan semasa melakukan hubungan intim bersama suami.

2. Polycystic Ovaries (PCOS)
➡ Ia terjadi apabila folikel yang sepatutnya melepaskan telur (sel ovum) gagal menjadi matang dan bertukar menjadi cyst. Lama kelamaan lebih banyak cyst yang terbentuk dan memenuhi ovari.

3. Cystadenomas
➡ Ia membentuk sel di atas permukaan ovari. Selalunya ia berisi cecair.

4. Dermoid cyst
➡ Cyst jenis ini mempunyai tisu yang sama dengan bahagian lain dalam badan termasuklah kulit, rambut dan gigi.

Penghidap endometriosis atau PCOS, mengalami masalah tidak subur dan sukar hamil. Manakala ovarian cyst ini juga boleh bertukar menjadi kanser ovari.

Langkah terbaik utk merawat cyst ini ialah dengan mengamalkan VIVIX. Vivix bertindak ke atas sel tubuh manusia melalui 4 jenis mekanisme.

1. Cell Defence : mempertahankan sel yang mudah rosak dan berpenyakit.
2. Cell Energy : memberi tenaga kepada sel yang lemah
3. Cell Repair : membaikpulih sel yang telah rosak
4. Cell Performance : meningkatkan prestasi sel

Rata-rata yang mengamalkan vivix mendapati ketumbuhan cyst mereka semakin mengecut.

Yang penting kita WAJIB berusaha ikhtiar untuk kesihatan dan perlu yakin.. kesembuhan adalah dengan izin Allah swt.

 Hubungi kak ja untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia

Feiza Aziz
ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-617 5288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang

DISCLAIMER:

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 


Sunday 19 February 2017

BAGAIMANA SUPPLEMEN SHAKLEE MEMBANTU PROSES TUBUH


Tahu tak…
Kak ja tak pernah sesekali educate customer kak ja, bila mereka ambil supplemen Shaklee sekian2, sakit mereka akan sembuh, kulit mereka akan cantik, susu mereka akan banyak, mereka akan mengandung dsb.
NEVER!

Supplemen ni sekadar MENAMPUNG NUTRISI GAP dalam badan.
Kalau badan kita cukup nutrisi, insyaAllah, ia sendiri akan dapat berfungsi dengan baik.
-
Manusia ni hidup sebenarnya disebabkan SISTEM tubuh yang beroperasi setiap hari.
Sistem Pernafasan
Sistem Peredaran Darah
Sistem Pencernaan
Sistem Perkumuhan
Sistem Peranakan
Sistem Otot
Sistem Tulang
Sistem Saraf
dan lain2...

Dari mana datangnya SISTEM??

Sistem terbentuk dari Organ, Organ terbentuk dari Tisu, Tisu terbentuk dari Sel.

Sel > Tisu > Organ > Sistem

Sekumpulan sel akan membentuk Tisu, Tisu kemudian membentuk Organ, dan banyak2 organ akan membentuk Sistem.

Sebagai contoh : HAMIL
Sebenarnya semua wanita boleh mengandung secara semulajadi jika tidak mengalami masalah kesihatan. Cuma bagi sesetengah individu, terdapat ‘nutrient gap’ disebabkan cara hidup dan cara makan yang tidak dapat menampung keperluan tubuh atau menyebabkan nutrien tidak sampai ke dalam sistem tubuh.
Bila masalah kekurangan nutrien ini berlaku, proses normal badan tidak dapat berjalan dengan sempurna termasuk mengganggu kesuburan/ proses kehamilan


Jadi di mana kepentingan supplemen Shaklee??

Vitamin Shaklee BUKAN untuk membuatkan kita mengandung yer.
Vitamin Shaklee lebih kepada nak bantu sel tubuh badan untuk lebih sihat, tampung mana2 nutrisi yang kurang.
Bila sel cukup nutrisi, proses normal manusia akan berjalan dgn lancar dan badan akan lebih bersedia untuk mengandung..
Sebab tu, lepas kak ja educate customer, kak ja akan TEKANKAN semuanya dgn izin Allah.
Kalau Allah izinkan asbab makan Shaklee, boleh hamil, Alhamdulillah.
Kalau belum, teruskan berusaha + berdoa.

Cuma saya percaya pada HUKUM ALAM (sunnatullah):

EAT RIGHT & HEALTHY FOOD, get THE HEALTHIER BODY

Bila kita tidak mampu mencukupkan nutrisi harian kita dgn raw food semata2, maka nak atau tidak, kita perlu mengambil supplemen.

Kak ja percaya pada Shaklee sebab ianya SEMULAJADI dan setiap satu produk Shaklee, ada proven Clinical Studies! Tiada bahan kimia berbahaya, in fact Landmark Study menunjukkan, orang yang makan Shaklee lebih 15 tahun mempunyai tahap kesihatan yang lebih baik berbanding yang tidak!


So, pada yang nak mencuba supplemen Shaklee, boleh whatsapp kak ja. Kita chit chat ye.


 Hubungi kak ja untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia

Feiza Aziz
ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-617 5288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang

DISCLAIMER:

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 

Saturday 18 February 2017

KENAPA WAJIB KONSISTEN MAKAN SHAKLEE?



Shaklee adalah suplemen yang terdiri dari zat2 nutrien yg sepatutnya kita boleh dapat dari makanan kita. Tapi sayang sangat sebab zat makanan kita makin hari makin berkurangan. Dari satu Landmark Study yang dijalankan oleh University of Texas yg diterbitkan pada tahun 2004 membuktikan bahawa zat2 daripada buah dan sayur semakin berkurangan.

Sudahlah zat asalnya sudah kurang, bila dipetik dan disimpan ia semakin kurang, apa lagi bila dimasak. Akhirnya, apa yang tinggal kalau bukan hampas?

Apabila tubuh badan kurang nutrisi, kita mungkin nampak sihat tapi badan tak tahan (kurang daya tahan melawan penyakit). Jadi kita mudah diserang sakit, elergik, stress, asyik down, dan sebagainya.

Jadi kat sini peranan Shaklee untuk menenuhi lopong2 nutrisi tadi, dengan syarat:-
1. Makan mesti jaga. 
2. Mesti bersenam & aktiviti fizikal
3. Hubungan dgn Tuhan

Shaklee tidak dicipta dari bahan-bahan yang diwujudkan di lab. Sebaliknya ia berasaskan bahan-bahan semulajadi dari alam. Ia membawa enerji alam ke dalam diri kita. Bezanya Shaklee dengan sayur ialah Shaklee terdiri dari nutrien yang pekat dan padat untuk keperluan tubuh (tapi still wajib makan sayur ye!).

Jadi bila kita makan Shaklee, fikirkanlah ia adalah buah dan sayur2 yang telah dipermudahkan bentuknya untuk ditelan. Kalau tidak, sanggupkah kita makan 9 mangkuk sayur untuk makan tengahari? Itu belum lagi 7 biji oren, 5 ekor ikan dan sebagainya. Of course kita pun tak mampu nak makan banyak sangat.

Oleh itu kita makan secukupnya sekadar kenyang, dan kita topup nutrisi dgn Shaklee. Kembalikan segalanya pada Allah, atas usaha kita jaga kesihatan mudah-mudahan kita makin sihat, kuat dan cantik.

Bagi korang yang belum lagi try supplement Shaklee, boleh contact kak ja. InsyaAllah, kak ja cuba cadangkan yang terbaik untuk kesihatan korang.

Hubungi kak ja untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia

Feiza Aziz
ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-617 5288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang

DISCLAIMER:

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 


Monday 13 February 2017

Set Jerawat Shaklee

Bebaskan Kulit Dari Jerawat
Pulihkan Kulit Agar Kelihatan Licin & Gebu 


Assalamualaikum korang semua.

Kalau cerita bab jerawat ni, rasa macam stress je kan? Entah bila lah agaknya jerawat ni nak padam terus dari muka kan? Memang menyakitkan bila ada jerawat ni. Sakit mata memandang, sakit bila nak dipecahkan. Hahaha…







Jangan risau, jangan gundah gulana. Harini, kak ja nak share dengan korang SET JERAWAT SHAKLEE yang boleh bantu selesaikan masalah korang tu. InsyaAllah.




NO To Pimples !!!


Punca-Punca Jerawat


Sebelum tu, kita kena tau dan ambik tau beberapa punca yang menyebabkan timbulnya jerawat. Antaranya ialah :- 


·                     Hormon dan Jerawat
·                     Bakteria dan Jerawat
·                     Pemakanan dan Jerawat
·                     Stress dan Jerawat
·                     Alat Solek Dan Jerawat
·                     Matahari Dan Jerawat
·                     Pakaian Dan Jerawat


3 Cara Berkesan Menghilangkan Jerawat

1. Buang atau cuci segala toksin dalam badan kerana ia bertindak
    membersihkan darah kotor.
2. Rawat dengan pengambilan Set Jerawat Shaklee secara
    konsistan.
3. Penjagaan kulit seperti menggunakan masker dari Set Jerawat
    Shaklee.



Sebelum gunakan Set Jerawat Shaklee, kak ja sarankan ambil Alfalfa dulu. Ini bertujuan untuk membuang toksin dalam badan , maka proses pertama untuk menghilangkan jerawat adalah dengan detoks dulu....



Dan, langkah yang seterusnya…bolehlah ambil Set Jerawat Shaklee.

Apa yang terdapat dalam Set Jerawat Shaklee?

1. Vitamin C Plus
·                     Membantu pembentukan kolagen yang penting untuk menguatkan sel-sel tisu dalam badan. Kolagen adalah sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit.
·                     antioksida yang baik 
·                     membantu pulihkan sel akibat luka / jerawat.

2. Vitamin B Complex
·                     Mengandungi B2 iaitu Riboflavin yang dikenali sebagai beauty vitamin.
·                     Bagus untuk kulit berminyak, whiteheads, blackheads, parut dan kulit kering.
·                     atasi kelesuan

3. Vitamin E Complex
·                     anti oksida yang penting untuk melawan radikal bebas dari memusnahkan sel
·                     anti aging vitamin
·                     merawat dan mencerahkan parut
·                     membantu kemusnahan vitamin A dan C
·                     membantu penyerapan oksigen

Untuk mendapatkan kesan yang terbaik, boleh juga tambahkan:

4. Energizing Soy Protein (ESP) 
·                     untuk menyokong pembentukan kolagen, 
·                     menjadikan kulit lebih anjal, kenyal
·                     kulit gebu dan putih berseri. 


 Hubungi kak ja untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Pengedar sah Shaklee kawasan Port Dickson, Seremban, Senawang dan Seluruh Malaysia

Feiza Aziz
ID : 1004954
Fb Page : Nutrisi Terbaik
Call/SMS/Whatsapp/Telegram : 019-617 5288
COD : Port Dickson,Seremban,Senawang

DISCLAIMER:

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.